PRESENTATIE MOTORPROFESSIONAL ELST

VOLGEBOEKT!

BMW Motorfietsen lopen al decennia lang voorop met hun veiligheids- en comfortsystemen. Begonnen met de eerste ABS in motorland, zit de moderne BMW Motorfiets boordevol technische hoogstandjes. Maar hoe gebruik je ze in de praktijk? Wat doe je eigenlijk als je de rijmodi in Dynamic zet? En wat zet je dan ook allemaal uit? Waarom is het niet handig om op veel BMW’s de achterrem te gebruiken? Hoe werkt de automatische cruisecontrol? En waarom stopt die met remmen vlak voor je stilstaat? Hoe zet je cruisecontrol vloeiend uit ipv heel abrupt? Kortom, allemaal praktijkvragen die wij graag met jullie behandelen.

Dries Hop (verkeersongevallenspecialist Politieacademie) en Laurens Wisselink (BMW Motorrad On Road Safety Instructor) zijn een groot deel van hun werkzame leven bezig met veilig motorrijden. En kort samengevat is hun conclusie dat veel (de meeste?) motorrijders onnodig gevaarlijk rijden. Niet omdat ze geen goede motorbeheersing zouden hebben of omdat ze allerlei idiote stunts uithalen, maar omdat ze zich niet bewust zijn van de risico’s in het verkeer.

De meeste risico’s in het verkeer zien er namelijk heel gewoon uit. En het is de kunst van een goede motorrijder om deze vroegtijdig te herkennen zodat een mogelijke crash voorkomen wordt. In onze beleving is alleen de motorrijder hiervoor verantwoordelijk. Natuurlijk veroorzaken andere verkeersdeelnemers, meestal automobilisten, juridisch gezien een crash. Maar dat vinden wij niet interessant: wij willen ’s avonds veilig thuiskomen, ongeacht hoe goed of hoe slecht de andere verkeersdeelnemers rijden.

Deelname is uiteraard gratis!

Inloop op vestiging Elst op donderdag 14 maart vanaf 19.30 uur, presentatie start 20.00 uur tot en met 22.00 uur!